10 tipp, hogyan írj meggyőző ajánlatot

Honnan tudod, hogy elég meggyőző az ajánlatod? Ez elég könnyen kiderül: az válasz érkezik rá, hogy igen. Ha viszont inkább nemekkel találkozol gyakrabban, akkor ideje átvilágítanod ajánlatkészítési szokásaid!

Mitől lesz egy ajánlat meggyőző? Varázspálcát sajnos nem tudunk adni, de mutatunk Neked néhány tippet, amiket ha megfogadsz, az ajánlatod biztosan nem söprik le az asztalról!

10 tipp a meggyőző ajánlatokhoz

1. Bizonyosodj meg róla, hogy neked való-e a lead

Ha a potenciális ügyfél nem rendelkezik megfelelő költségvetéssel, vagy nem ideális sem méret, sem iparági szempontból, esetleg nagyon nem működik a kémia a kapcsolattartóval, akkor hiába töltesz hosszú órákat egy jó ajánlat megírásával, nem fogod meggyőzni semmiről. Szóval mielőtt egy betűt is legépelnél, bizonyosodj meg arról, hogy megvan az ügyfélben az a bizonyos potenciál, ami miatt érdemes vele foglalkoznod!

2. Mutasd meg egyértelműen, hogy érted az ügyfél problémáját

Csak úgy tudsz bárkit bármiről megggyőzni, ha mélységeiben ismered a problémáit. Ehhez hallgasd meg figyelmesen az ügyfelet, és végezz némi kutatást is (iparág jellemzői, kihívások, ügyfél ügyfelei stb.). Az ajánlatban pedig érdemes több figyelmet szentelni magának a problémának, mint az önreklámnak. Ha az ajánlat csak rólad szól, elveszted a hitelességet, és az ügyfél is kevésbé fog nyitni feléd!

3. Ha álltatok már üzleti kapcsolatban korábban, hangsúlyozd ki

Ha korábban már dolgoztatok együtt, és a projekt sikeresen zárult, akkor mindenképpen tegyél róla említést, hiszen nem biztos, hogy megint ugyanaz a személy olvassa majd az ajánlatodat, akivel korábban megszületett a deal! Ez segíthet megerősíteni azt az üzenetet is, hogy valóban megérted az ügyfelet.

4. Tisztán és érthetően írd le, milyen megoldást javasolsz

Ha következetlen vagy a megoldás tekintetében, leginkább csak gyanakvást váltasz ki az ügyfélből. Így lehetőleg az ajánlat minél korábbi részében, és utána is vázold fel a megoldásod – az ismétlés egy nagyon hatékony meggyőzési technika. Továbbá ha elbírja a téma, támaszd alá javaslatodat statisztikákkal, esetleg más bizonyító erejű hivatkozásokkal is!

5. Írd le azt is, hogyan fog működni a megoldásod a gyakorlatban

Miután elmagyaráztad, mi a megoldás, ne felejtsd el leírni annak működését. Erre az a  legjobb mód, ha összeállítasz egy forgatókönyvet, amiben vázolod a projekt legfontosabb szakaszait, valamint becsléseket arról, hogy a feladatok mennyi ideig tartanak és milyen eredményekkel zárulnak majd. Az ügyfél így vizualizálni tudja az általad kínált megoldást.

6. Számszerűsítsd a befektetés megtérülését

Mivel az ügyfél számára minden valószínűséggel pénzkiadást jelent az, ha a te megoldásodat választja, mindenképpen jelezd felé, hogyan és mikor fog megtérülni a befektetése. Például, ha a megoldásod lehetővé teszi, hogy a munkatársak gyorsabban dolgozzanak, akkor próbáld meg számszerűsíteni, mit is jelent ez az időmegtakarítás pénzben mérve az ő számára.

7. Mutasd be a csapatodat

Munkatársaid a legértékesebb erőforrásaid. Mutasd be az ügyfélnek a projektcsapatot, írd le, ki miben a legjobb, és mely feladatok tartoznak majd hozzá, valamint mondj példákat arra, hogy a csapat hogyan hajtott végre hasonló – sikeres – projekteket korábban.

8. Figyelj a hangnemre

Ha eltalálod az ügyfél hangnemét, akkor jó esélyed van arra, hogy emocionális kapcsolat is kialakuljon köztetek – újabb hatékony meggyőzési technika. Mielőtt nekiállsz megírni az ajánlatot, gondold végig, ki ő, hogyan látja magát, és hogyan szoktatok beszélni, majd válaszd írásban is azt a hangszínt, amit például telefonon ütnél meg vele. Arra is vigyázz, hogy bár szakértőnek kell látszanod, még véletlenül se legyen leereszkedő a hangnemed, mert az elidegeníti őt!

9. Kerüld a túlzott szakmázást

Ha túl sok a szakzsargon és technikai kifejezés az ajánlatodban, amit esetleg ügyfeled nem ért meg, akkor nem fogja meggyőzni a mondanivalód. Minél okosabbnak próbálsz látszani, ő annál inkább kirekesztettnek fogja érezni magát! Éppen ezért írj minél érthetőbben, ne használj idegen kifejezéseket, legyél világos és tömör, ezáltal megkönnyítheted az ajánlat megértését és megjegyezhetőségét is.

10. Győzd meg a dizájnnal is

Egy jó ajánlat megjelenésében könnyen olvasható, szellős, esztétikus és professzionális – így már első ránézésre látszik, hogy értesz ahhoz, amit csinálsz, és szavak nélkül is kiváló választásnak bizonyulsz!

Gyönyörű ajánlat sablonok

Összegezzünk

Egy meggyőző ajánlat megírása tehát sok apróságra való odafigyelést igényel. Győződj meg róla, hogy az ügyfél ideális számodra, mutasd meg, hogy érted a problémáját, és tisztán vázold fel a megoldásod. Fontos, hogy az ajánlatban bemutasd a csapatodat, számszerűsítsd a megtérülést, és kerüld a túlzott szakmázást. Ügyelj a hangnemre és a dizájnra is, hogy az ajánlatod professzionális és könnyen olvasható legyen. Ha ezeket a tippeket megfogadod, jelentősen növeld esélyeidet a sikeres ajánlatok megírására!

Ha pedig szeretnél csodaszép és meggyőző ajánlatokat készíteni kevesebb idő- és energiaráfordítással, ismerd meg a Droposal ajánlatkészítő szoftverünket!

Próbáld ki most 14 napig ingyen és fedezd fel, hogyan tud Neked segíteni a sikeres ajánlatok megírásában: kattints ide!

Kapcsolódó cikkek