3 tipp, amivel kevésbé stresszessé teheted az ajánlatírást

Utálsz ajánlatot írni. Minden kollégád utál ajánlatot írni. Mindenki, akit ismersz a szektorban, utál ajánlatot írni. Mindenki, akivel munkakapcsolatban állsz, utál ajánlatot olvasni. Miért? Miért? Miért?

Amikor belekezdtél a vállalkozásodba, akkor még eszedbe sem jutott, hogy napi szinten fogsz ajánlatokat írni. Ahogy azonban terjedt a vállalkozásod híre, megszaporodtak az ügyfeleid és ma már ott tartasz, hogy hetente több ajánlatot is küldened kell. Ilyenkor ülsz a laptopod előtt az ajánlatok fölött, és közben azt mondogatod magadnak, hogy ez is a munkád része, egy szükséges rossz az üzleti életben, vagy hogy az értékesítési folyamat lényeges alkotóeleme…

Ismerős? Azonban bármivel is nyugtatgatod magad, attól még az ajánlatokhoz fűződő attitűdöd nem fog változni.

Vagy mégis?
Tulajdonképpen miért is utálod annyira az ajánlatírást?

Sok időt és energiát vesz el tőled?
Válaszra sem méltatnak az ügyfelek?
Nem tudod, mit tartalmazzon?

Igen, az ajánlatírás néha valóban túl sok stresszel jár, de most mutatunk neked 3 tippet, amelyeket ha ezentúl figyelembe veszel, akkor sokkal élvezetesebbé és hatékonyabbá teheted ezt a folyamatot. Nézzük csak:

1. Ismerd meg az ügyfelet, mielőtt az ajánlatírás mellett döntesz


Az ajánlat írása akkor veszi el a legtöbb időt és energiát tőled, ha feleslegesen csinálod. Elküldöd a nagy gonddal megszerkesztett ajánlatot, aztán soha többet nem hallasz az ügyfélről. Természetesen nincs olyan, aki 100% elfogadási aránnyal dolgozik, de ezt a számot növelheted, ha az ajánlat adása előtt kicsit utánanézel az ügyfeleidnek. Hogyan tedd?

  • Ha a B2B szektorban dolgozol, akkor egyszerű piackutatással sokat segíthetsz magadon: gyűjts információkat az iparágról, amelyben az ügyfeleid tevékenykednek. Ismerd meg a legfontosabb trendeket és kihívásokat. Minél jobban ismered az piacukat, annál vonzóbb ajánlatot tudsz készíteni számukra.

  • B2B és B2C szektorban is jól működik, ha a közösségi médiában utánanézel leendő ügyfeleidnek: így láthatod milyen szokásaik vannak, milyen problémák foglalkoztatják őket. Ha egy fő problémára tudsz megoldást nyújtani nekik, nyert ügyed van!

  • Elemezd kicsit korábbi ügyfeleid, jegyezd fel a vásárlási szokásaikat és preferenciáikat. Valószínűleg észre fogsz venni ismétlődő tendenciákat, továbbá olyan információkra tudsz így rábukkani, amelyek kulcsfontosságúak lehetnek az értékesítési folyamatod során.

  • Ez már kicsit időigényesebb, de annál hatékonyabb módszer: ha lehetséges, szervezz személyes találkozókat vagy videóhívásokat az ügyfelekkel, hogy közvetlenül tőlük kapj visszajelzést és információkat.

  • Az előző pont könnyített és gyorsabb változata az, ha kérdőíveket és felméréseket küldesz ki az ügyfeleidnek, hogy közvetlen visszajelzést kapj tőlük.

Igen, természetesen ezek is időt fognak elvenni tőled, de így hosszútávon sokkal hatékonyabb lehetsz, hisz idővel egyre kevesebb olyan ajánlatot fogsz készíteni, amire vissza sem jeleznek!

2. Tűnj ki a tömegből, a versenytársaid közül

Tudjuk, hogy rengeteg versenytársad van, és sok harcot kell megvívnod, mire elnyersz egy ügyfelet. Azonban ha azt látják, hogy Te profi vagy abban, amit csinálsz, sokkal könnyebben elnyerheted a bizalmukat. Hogyan érheted el?

  • Célzott marketinggel azokra az ügyfelekre tudsz lőni, akik a legnagyobb valószínűséggel fognak érdeklődni terméked vagy szolgáltatásod iránt. Online hirdetéseknél viszonylag könnyen ki tudod szűrni ezt a szegmenset. Emellett az is egy kiváló ügyfélszerző eszköz, ha e-mail listát építesz, és rendszeres hírlevelet küldesz az érdeklődőknek, hasznos és releváns tartalmakkal, néhány akcióval.

  • Kérj ajánlásokat meglévő ügyfeleidtől! Az ajánlások útján érkezők sokkal nyitottabbak lesznek az ajánlataidra.

  • Gondoskodj róla, hogy a céged online jelenléte professzionális és vonzó legyen. Az érdeklődők gyakran először az interneten keresnek információt rólad.

Ezeket a tippeket megfogadva elérheted, hogy vonzóbbnak és professzionálisabbnak, ezáltal megbízhatóbbnak tűnj versenytársaidnál a leendő ügyfeleid szemében - így végül a Te ajánlatodat fogadják el!

3. A kevesebb több

Az ajánlatoknak nem kell túl bonyolultnak lenniük. Az egyszerű, lényegre törő ajánlatok gyakran hatékonyabbak. Íme néhány ötlet, hogyan tartsd egyszerűen az ajánlataidat:

  • Tömör és érthető szöveg: kerüld a túl sok szakzsargont és bonyolult kifejezéseket. Írj világosan és érthetően.

  • Lényegre törő ajánlat: csak a legfontosabb információkat tartalmazza az ajánlat. Koncentrálj arra, hogy az ügyfél könnyen megértse az értéket, amit kínálsz.

  • Vizualizáció: használj grafikonokat, táblázatokat és képeket az árajánlatban. A vizuális elemek segítenek az információ gyorsabb és könnyebb megértésében.

  • Sablonok és formázás: használj előre elkészített sablonokat, amelyek egységes és professzionális megjelenést biztosítanak. Figyelj a színekre, betűtípusokra és az elrendezésre.

  • Cselekvésre ösztönző elemek: ne felejtsd el belefoglalni az ajánlat végére egy világos cselekvésre ösztönző elemet (CTA), például „Lépj kapcsolatba velünk” vagy „Foglalj időpontot egy konzultációra”.

__wf_reserved_inherit

Összegezzünk

Sok bánattól és felesleges energia befektetéstől kímélheted meg tehát magad azzal, hogy az ajánlatírás (vagy nem írás) során észben tartod a fentieket. A végére pedig csak úgy itt hagyunk egy nagyon találó mondatot, melyet egy üzletfejlesztéssel foglalkozó cikkben találtunk: “Megmondom, miért vesztettél, ha megmondod, miért tettél ajánlatot.”

Szeretnéd hatékonyabbá tenni az ajánlatadással kapcsolatos folyamataidat? Ajánlatkészítő szoftverünkben, a Droposalban számos gyönyörű és funkcionális ajánlat sablon közül válogathatsz, amelyek nagyban megkönnyítik egy ajánlat összeállítását.

Próbáld ki  most 14 napig ingyen, és fedezd fel, hogy az ajánlatírás lehet könnyű és hatékony is: kattints ide!

Próbáld ki a Droposalt

14 napos ingyenes próba

Hűségidő nélkül

Próbáld ki a Droposalt

14 napos ingyenes próba

Hűségidő nélkül

Próbáld ki a Droposalt

14 napos ingyenes próba

Hűségidő nélkül

A Droposal egy értékesítéstámogató alapú szoftver, központban az ajánlatkészítéssel, azok kiküldésével, és utánkövetésével.

Termék

A Droposal egy értékesítéstámogató alapú szoftver, központban az ajánlatkészítéssel, azok kiküldésével, és utánkövetésével.

Termék

A Droposal egy értékesítéstámogató alapú szoftver, központban az ajánlatkészítéssel, azok kiküldésével, és utánkövetésével.

Termék