Mit jelent az előfizetéses modell?
Manapság, a világ számos pontján találkozhatunk már előfizetéses rendszerekkel, amik különböző iparágakban megtalálhatóak. Mit is takar pontosan az előfizetéses modell kifejezés, hogyan működik és miért lehet előnyös számodra, ha előfizetéses alapú szoftvert használsz?
Magyarországon sajnos még gyerekcipőben jár az előfizetéses rendszerek elterjedése, de már vannak elöljárók, úgy mint a Számlázz.hu vagy a Billingó. Előfizetéses rendszerbe sorolhatjuk még az előfizetéses klubokat is mint pl. a Gotomarketing, Vállalkozzanyu de már internetes szolgáltatók is mint a Digi, előfizetéses modellben teszi elérhetővé a szolgáltatását.
Szoftverek tekintetében itthon sajnos többségében még mindig a dobozos telepítős, “egyszer vedd meg, jó lesz 30 évig” mentalitás uralkodik. A legnagyobb hátrányok között említhetjük, hogy az egyszeri vásárlási modell nem támogatja sem a vásárlókkal való törődést, sem a szoftverfrissítést. Nem is csoda, hogy a hazai informatikai vállalatok megítélése és az ügyfél elégedettség romokban van.
Mit is az az előfizetéses modell?
Az előfizetéses üzletmodell egy olyan ismétlődő fizetési modell, amelyben a szoftver használónak lehetősége van bizonyos időszakonként pl: hetente, havonta vagy évente fizetni, cserébe folyamatos a szolgáltatás vagy a termék használat. A legelterjedtebb a havi és az éves előfizetéses modell.
Hogyan működik?
Az előfizetéses rendszerek egyik legnagyobb előnye, hogy folyamatosan biztosítja a termék/szolgáltatás minőségét és használatát. Ez azt jelenti, hogy miután előfizetsz, folyamatosan elérhető a szolgáltatás, azaz nem szükséges újra és újra előfizetned minden egyes alkalommal amikor használni szeretnéd a rendszert. A rendszer automatikusan magától vonja le a szolgáltatás/termék díját, cserébe folyamatosan használhatod.
Az előfizetéses rendszer rugalmasságából adódik, hogy bármikor le lehet mondani vagy megújítani az előfizetést.
Hogy néz ki ez a rugalmasság a gyakorlatban?
A havi díjas előfizetéses alapú szolgáltatás igénybevételekor a szolgáltatás nyújtása feléd folyamatos, ahogy a számlázás is. Minden hónapban a rendszer az általad megadott bankkártyáról levonja a havi díjat, ami után a rendszer automatikusan küld neked egy számlát.
Egy másik egyszerű példával érzékeltetve: ha a közmű számláidat csoportos beszedéses elszámolásra állítod be, ott is havonta levonja a közmű a bankszámládról a szolgáltatásért a díjat.
A rugalmasságnak azonban ára van, ezért a havidíjas előfizetésnek a díja leosztva mindig magasabbra jön ki, mintha éves előfizetést vennél igénybe. Tehát az éves előfizetés jobban megéri, akár több havidíjat is megspórolhatsz.
Milyen előnyei vannak egy előfizetéses rendszernek?
Kényelmet ad
Amennyiben tudod, hogy vállalkozásodban az előfizetéses rendszerre a jövőben is szükséged van, egy hosszú távú költséghatékony partnered lehet a sikerben.
Automatikus
Előfizetésnél nem kell emlékeztetned magad, hogy újravásárolj, hiszen a rendszer automatikusan megújítja helyetted az előfizetést, így neked elég az üzletre kell koncentrálnod.
Gazdaságos
Egy előfizetéses rendszer nagyságrendileg olcsóbb mintha egy dobozos vagy licensz alapú szoftvert vásárolnál. Még egy induló vállalkozás is igénybe veheti, éves előfizetéssel pedig még kedvezőbb.
Próbaidőszak
Az előfizetéses rendszerek egyik legnagyobb előnye, hogy vásárlás előtt egy bizonyos időkorláttal ingyen kipróbálhatod a rendszert. Előre meggyőződhetsz arról, hogy neked való-e a rendszer, mielőtt a pénztárcádhoz nyúlnál.
Elérhető ügyfélszolgálat
Vásárlás után nem vagy magadra hagyva, bátran kérdezhetsz ha elakadsz. A minőségi előfizetéses rendszerek, kiemelt figyelmet fordítanak az ügyfélszolgálatra és a folyamatos vásárlói elégedettségre.
Kiknek ajánljuk a Droposal előfizetéses rendszerét?
Folyamatosan fejlődő tudatos vállalkozásoknak, értékesítőknek, akik szeretnék hatékonyabbá és átláthatóvá tenni az értékesítésüket. Ha már nem tudod utánkövetni a kiadott ajánlataidat és rengeteg ajánlatkérés érkezik be hozzád, akkor a Droposal segítségével automatizálhatod az ajánlatkészítést vállalkozásodban. Továbbá azoknak a vállalkozásoknak is ajánljuk a Droposalt, akik nagy értékű ajánlatokat adnak prémium ügyfélkörnek, ahol számít a design, és a vállalati megjelenés.
Összegezzünk
Az előfizetéses modell nem véletlenül terjedt el a tehát világban: rugalmas, kényelmes, gyors és sokszor olcsóbb is. Legnagyobb előnye talán a próbaidőszak, hisz ez idő alatt díjmentesen tesztelheted az adott szoftver tulajdonságait, előnyeit.
A Droposal segítségével lehengerlő árajánlatokat készíthetsz, amelyek kiemelnek a tömegből, nem beszélve arról, hogy azt az időt, amit eddig az árajánlatok hegesztésével töltöttél, a vállalkozásodra is fordíthatod.
Próbáld ki most 14 napig ingyenesen: kattints ide!