Hogyan zárd le ajánlataidat sikeresen?

Ismerős az izgalom, amikor megnyitod az e-mail fiókod, és megpillantod a vastagon szedett Re: Ajánlat feliratot a tárgy mezőben? Persze itt még mindig kétesélyes a dolog, hogy örömöt vagy csalódást fog okozni a levél tartalma, de még utóbbi is jobb annál, mint amikor heteken át várod hiába a bűvös szavakat. Igen, ez mindenki rémálma: az ajánlatod örökre a purgatóriumban ragadt.

​​Függetlenül attól, hogy kisvállalkozó, egyéni vállalkozó, esetleg értékesítő vagy, egy ajánlat lezárása sokszor frusztráló és időigényes folyamat lehet. Nem elég, hogy időt fordítasz arra, hogy megismerd az ügyfeled elvárásait és költségvetését, majd több órát töltesz azzal, hogy összerakd életed legjobb ajánlatát, végül napokat, de lehet, hogy heteket vársz a válaszra (már ha egyáltalán érkezik, ugye).

Ezután még több időt töltesz el e-mail írással és telefonálgatással, hogy kicsikard belőle az igent vagy a nemet.

Sokak számára ez fájdalmas folyamatot jelent, de nem feltétlenül kell ennek így történnie! Egy-két apró korrigálás az értékesítési folyamatban, és máris javítottad a zárási esélyeidet!

4 tipp, hogy sikerrel zárd le az ajánlataidat

1. Beszéld át az ajánlatot az ügyféllel!

Elvárod az ügyfeltől, hogy betűről betűre fésülje át az ajánlatod minden egyes oldalát, és jelezzen vissza, hogy ha valamivel kapcsolatban kérdése van. Mivel ez rengeteg időt vesz igénybe, az ügyfél inkább úgy dönt, hogy egy lazább napra halasztja, aztán egyszer csak elfelejti.  

Ehelyett inkább tedd ezt: küldd el neki az ajánlatot, majd beszélj le vele egy időpontot, amikor személyesen vagy telefonon együtt átnézitek a dokumentumot. Ilyenkor tudsz válaszolni az esetleges kérdéseire, vagy akár azt is megbeszélhetitek, hogy min változtass.  Ez hosszú távon is a javadat szolgálja: a jövőbeli ajánlatok írása során is beépítheted ezeket az észrevételeket.

Ha pedig részéről minden rendben, akkor már meg is szerezted a záráshoz szükséges jóváhagyást!

2. Építs bizalmat!

A legtöbb piacon nagy a verseny, tehát jó eséllyel hasonlítják majd össze ajánlatod a versenytársaidéval. Mi van akkor, ha a versenytárs árban és minőségben is ugyanazt nyújtja, mint te? Mi alapján fog dönteni akkor az ügyfél? Ilyenkor kerül előtérbe a belső megérzés, a bizalom: az ügyfélnek azt kell éreznie, hogy jól dönt, amikor veled írja alá a szerződést/ajánlatot, ezért pedig leginkább neked kell tenned.

Ha egy ügyfél például azt látja, hogy az adott projektet már sikeresen megvalósítottad korábban másokkal, nagyobb bizalommal lesz irántad. Ezért érdemes belépítened néhány referenciád (hasonló témában) az ajánlatba. Ez a végén akár egy döntő érv is lehet melletted!

3. Segíts az ügyfélnek legyőzni az akadályokat!

A leendő ügyfél döntéshozatali folyamatának megértése segíthet rálátni az ügylet zárása előtt álló akadályokra. Más szóval érdemes feltárni, milyen problémák, aggodalmak gyötrik őt a projekttel kapcsolatban. Kérdezz rá nyugodtan, hogy  mi kell ahhoz, hogy az üzlet a következő szakaszba lépjen.

Ha nem a döntéshozóval állsz közvetlenül kapcsolatban, kérdezd meg a kollegákat, akik készségesen el fogják mondani, hogy a főnökeiknek milyen aggodalmaik lehetnek az ajánlattal kapcsolatban, vagy feltárnak olyan fájdalompontokat, amelyeket előbb meg kell oldanod annak érdekében, hogy határozott döntés szülessen.

Ha pedig találtál megoldást a problémákra, akkor ajánlatoddal jó esélyed lesz a sikeres lezárásra!

4. Figyelj a részletekre!

Az elérhetőségeid (telefonszámod és az e-mail címed) mindig legyenek rajta az ajánlatodon! Sőt, jobbat mondunk: az ajánlat minden egyes oldalán legyenek feltüntetve!

Írd rá az ajánlatra, hogy meddig érvényes, ezzel is kifejezve, hogy nem vársz örökké. Kerüld a szakzsargont, legyél közérthető, olvasd át többször az ajánlatod, nehogy hemzsegjen a helyesírási hibáktól. Az ügyfél nevét pedig még véletlenül se írd el!

Összegezzünk

Ahhoz tehát, hogy sikerrel lezárd az ajánlataidat, sok apróságra érdemes odafigyelned. Mindez először macerásnak tűnhet, de néhány ajánlat után már automatikusan fog jönni. Hosszútávon pedig jelentősen megnövelik az esélyét annak, hogy minél több sikerre vitt ajánlatod legyen!

Ajánlatkészítő szoftverünk, a Droposal számos funkcióval segít abban, hogy szemet gyönyörködtető, profi ajánlatokat készíts ezzel is elősegítve, hogy sikeresen zárd ajánlataidat.

Próbáld ki most 14 napig ingyen és fedezd fel, hogyan tud Neked segíteni a sikeres árajánlatok létrehozásában és az utánkövetésben: kattints ide!

Próbáld ki a Droposalt

14 napos ingyenes próba

Hűségidő nélkül

Próbáld ki a Droposalt

14 napos ingyenes próba

Hűségidő nélkül

Próbáld ki a Droposalt

14 napos ingyenes próba

Hűségidő nélkül

A Droposal egy értékesítéstámogató alapú szoftver, központban az ajánlatkészítéssel, azok kiküldésével, és utánkövetésével.

Termék

A Droposal egy értékesítéstámogató alapú szoftver, központban az ajánlatkészítéssel, azok kiküldésével, és utánkövetésével.

Termék

A Droposal egy értékesítéstámogató alapú szoftver, központban az ajánlatkészítéssel, azok kiküldésével, és utánkövetésével.

Termék