Hogyan tűnj ki árajánlatoddal a tömegből?
Egy igazán jó árajánlatból egyértelműen kiderül, hogy mit kínálsz és mit nyer az ügyfél, ha Téged választ, továbbá hogy mitől vagy jobb, mint versenytársaid. Tévhit, hogy ezek csak az ajánlat tartalmán múlnak! A funkcionális, konzekvens és vonzó design legalább ugyanannyira segít kiemelni a tömegből, mint maga a mondanivaló. Jó hír, hogy ehhez nincs szükséged grafikusra sem!
A legtöbb vállalkozó/értékesítő általában az árajánlat tartalmára koncentrál, és kevés figyelmet fordít a tálalásra. Pedig hiába van felsorolva minden fontos információ, ha nem könnyű elolvasni. A funkcionális kialakítás tehát létfontosságú – leendő ügyfeleid elfoglalt emberek, akik elutasítják a káoszt, és a szemüknek, agyuknak könnyebben befogadható ajánlatokra fognak több időt szánni.
Néhány tipp, ami kiemeli árajánlatod a tömegből
Ha megfogadod az alábbi tippjeinket, olyan ajánlatot tudsz küldeni az ügyfeleknek, melyeket nem tudnak majd visszautasítani! Nézzük csak:
1. Turbózd fel az árajánlat fedőlapját
Az ajánlat fedőlapja jelenti az első benyomást, és sok esetben meghatározza a hangnemét. Itt nyugodtan használhatsz látványos képeket, vibráló színeket, de akár minimalistára is veheted a dizájnt. Nincs egy bevált módja annak, hogyan fog a legjobban működni a fedőlap, de egy dologra azért itt is figyelj: tartsd be a branded irányelveit és használd arculatod színeit!
2. Figyelj a következetlenségekre az árajánlatban
Szentelj figyelmet az ajánlatban használt színek, betűtípusok, tipográfia és szöveghierarchia esetleges következetlenségeire, amelyek időről időre előfordulhatnak. Ezek apróságoknak tűnhetnek, de rendkívül megnehezíthetik az ügyfelek számára az értelmezést. Ugyanakkor a következetes összhatás növeli a bizalmat, amely minden üzleti kapcsolat kulcsfontosságú alkotóeleme.
3. A kevesebb több, az árajánlatodban is
Jól ismered a vállalkozásod és büszke vagy arra, amit csinálsz, ebből pedig minél több mindent szeretnél megosztani az ügyfelekkel. Ez azonban kaotikus összhatást eredményezhet! Ha egy információ nem közvetlenül kapcsolódik az ügylethez, töröld az árajánlatból. Használj rövid bekezdéseket és mondatokat, bontsd szét a szövegtömböket felsorolásokkal, táblázatokkal, diagramokkal és képekkel a könnyebb olvasás érdekében. Ne feledd: a cél a meggyőzés, nem az összezavarás!
4. Használj árajánlat sablonokat
Ha már túl vagy több tucat ajánlaton, megvan annak a veszélye, hogy elveszel a sok dokumentum között. Érdemes tehát egy sablont létrehoznod, amiben a színek, képek, betűtípusok és a szövegezés nagy része el van mentve, így már csak minimálisan kell személyre szabnod az ügyfeleknek, megspórolva ezzel sok időt és energiát!
Árajánlat készítő szoftverünkben, a Droposalban például lehetőséged van arra, hogy a neked tetsző vagy az általad használt sablonokat összegyűjtsd és elmentsd magadhoz. Ha ugyanabból az ajánlatból több verzió készült, vagy többen is szerkesztitek, verziószámokat tudsz hozzárendelni, így csökkentve annak a kockázatát, hogy elavult információk jussanak el ügyfeleidhez.
Nyerd meg a potenciális ügyfeleket a Droposal lenyűgöző ajánlatsablonjaival! Próbáld ki most 14 napig ingyen, és fedezd fel, hogyan tűnhetsz ki a versenytársaid közül az árajánlataiddal: kattints ide!